2 Eylül 2013 Pazartesi

Ödenek çetesi Bursa'da da ortaya çıktı

Liselerin zorunlu ihtiyaçlarını kendilerinden karşılanması şartıyla Milli Eğitim Bakanlığı’ndan ödenek çıkarttığı öne sürülen bazı firmaların, piyasa fiyatının 2-3 katı fatura çıkartarak devleti zarara uğrattığı iddia ediliyor.

Liselerin güvenlik sistemleri başta olmak üzere zorunlu ihtiyaçlarını kendilerinden alınması şartıyla okullara Milli Eğitim Bakanlığı’ndan ödenek çıkartarak, piyasa fiyatının oldukça üstünde faturalandıran bir takım firmaların, bu yöntemle devleti zarara uğrattığı iddia ediliyor.

İddialara göre; bazı okullara güvenlik sistemleri yapmak ya da okulun farklı ihtiyaçlarını karşılamak isteyen bazı firmalar, okul müdüründen ’ödeneğim yok’ yanıtını alınca, ödeneği çıkartacaklarını söyleyerek kendileri yapmak şartıyla işi üstleniyor. Daha sonra bu firmalar, bir takım bağlantıları sayesinde Milli Eğitim Bakanlığı’ndan bir şekilde ödeneği çıkartıyor. Ödenek çıktıktan sonra da piyasa fiyatlarının 2-3 katı fazla faturalandırıyor. Okullarına yıllardır ödenek çıkartamayan okul idareleri de ödeneğin çıkmasını bu kişiler sağladığı için işi onlara vermek zorunda kalıyor. Bursa’da bu yöntemle ödenek çıkartılan 10-15 okulun bulunduğu belirtilirken, Türkiye geneline bakıldığında ise tablonun daha da vahim olabileceği tahmin ediliyor.

’ÖDENEĞİ ÇIKARTIRIM AMA İŞİ BEN YAPARIM’

Kamuoyunda oldukça tartışılacak iddianın sahibi olan Türk Eğitim-Sen 2 No’lu Şube Başkanı Selçuk Türkoğlu, uygulamanın Bursa genelinde bir çok okulda olduğu gibi ülke genelinde de oldukça yaygın olduğu duyumlarını aldıklarını söyledi. Türkoğlu, “Bir kısım Bakanlıkla irtibatlı kişi ve firmalar okullara gidip okulların zorunlu ihtiyaçlarının karşılanması için ödenek çıkartabileceğini söylüyor. Ardından da ’madem ödeneği ben çıkardım işi de bana vereceksin’ ön şartıyla bu işi yaparak okul idarelerine piyasa değerinin 2-3 katı fatura yolluyor” diye konuştu.

’MİLLİ EĞİTİM’DE ÖDENEK ÇETESİ VAR’

Bu yöntemle devletin kaynaklarının milyonlarca lira zarara uğratıldığını kaydeden Türkoğlu, “Milli Eğitim Bakanlığı’nda bu yöntemle okullara ödenek çıkartan bir ödenek çetesi var. Bu çete, komisyoncu ve aracılar tarafından 1 liraya yapılacak işi 3 liraya yaptırıyor ve devletin kaynaklarının birilerinin cebine girmesini sağlıyor. Tabi ki bu konuda okul müdürlerinin suçu yok. Onlar sadece okullarının ihtiyaçlarının giderilmesi için uğraşıyor. Defalarca talep ettikleri halde, bakanlıktan veya il müdürlüklerinden ihtiyaçları için istediği ödenek çıkmayan okul müdürleri, bu kişilere muhtaç bırakılmaktadır” dedi.

Bu yöntemle Milli Eğitim Bakanlığı’nın zarara uğratıldığını ifade eden Türkoğlu, “Bu konu acilen savcılar tarafından araştırılmalı ve bu şebeke, bu yöntem Milli Eğitim Bakanlığı merkezli olmak üzere ortaya konulmalı, devlet zarara uğramaktan kurtarılmalıdır” diye konuştu.

’GÜLSAR: YANLIŞ ANLAŞILMA OLABİLİR’

İl Milli Eğitim Müdürü Atilla Gülsar ise, böyle bir uygulamayla ilgili duyum almadıklarını belirterek, “Sanırım burada bir yanlış anlaşılma var. Bakanlıktan okullara öyle bir para gelmesi mümkün değil. Okul aile birlikleri tarafından yaptırılmışsa bilmem” dedi.

http://www.bursaburada.com/haber/odenek-cetesi-bursada-da-ortaya-cikti.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder